Stickers zijn een ideale manier om je naamsbekendheid te vergroten op een enorme schaal. Je kunt stickers voor meerdere doelen gebruiken. Ook worden ze gebruikt om een product, actie of aanbieding te promoten. Daarnaast zijn ze ook handig om meer informatie te geven en de verkoop te stimuleren.
Hoe haal je omzet uit stickers?
Daar zijn meerdere manieren voor. Wat vooral belangrijk is is dat je nadenkt over je doelgroep en wat je wilt bereiken. Gaat het om meer omzet of bijvoorbeeld meer website bezoeken en conversie draaien. Maak een stappenplan voor jezelf en schrijf de belangrijkste onderdelen op die jouw sticker moet communiceren. Wil je alleen het logo tonen of juist alleen een QR-code die de bezoeker naar een bepaalde landingspagina stuurt.
Soorten stickers
- Promotiestickers
- Opvallendestickers
- Kortingsstickers
- Logo stickers
- Waarschuwingstickers
Makkelijk te verspreiden
Stickers hebben aan de onderzijde een plaklaag waardoor ze goed op hun plek blijven zitten. Je kunt ze zelf ophangen op plekken die veel bezocht worden, denk dan bijvoorbeeld het station, bushokjes grote steden of lantaarnpalen. Mensen lopen hier langs en zullen onbewust een kijkje nemen op de sticker. Heb je een opvallende sticker zullen mensen zeker jouw bedrijfsnaam of branding onthouden! Heb je alleen een QR-code zal deze minder snel onthouden worden of je zult minder weergaven hebben op je landingspagina. Denk er daarom over na om ook iets visueels te tonen.
Wat moet er op mijn stickers komen te staan?
Wat heel belangrijk is dat je geen saaie sticker hebt en dat je de persoon die de sticker ziet jouw bedrijfsnaam onthoud. Dus met alleen een QR-code ga je het niet redden. Het moet ook nog eens visueel aantrekkelijk zijn dus zorg ervoor dat het ook op je branding of huisstijl aansluit zodat het voor de consument ook weer een moment van herkenning is. Zie het voorbeeld hieronder.
Op het voorbeeld zie je dat er ook gebruik gemaakt word van een lokkertje. Probeer zoveel mogelijk de consument te stimuleren om door te gaan naar jouw website. Hier is ook bewust gekozen om niet het logo te tonen, maar de link naar de website zodat de consument weet waar hij of zij naartoe moet gaan op het web.
Meer weten over stickers en een ontwerp of idee bepreken? Neem dan contact met mij op voor ideeën of advies of lees meer berichten via mijn blog pagina!