Hulp nodig?
Ik sta voor u klaar!

Dit moet je terugzien op je landingspagina’s!

landingspagina's

Dit moet je terugzien op je belangrijkste landingspagina’s! Om de ultieme landingspagina te maken, zijn er een paar elementen nodig die terug moeten komen om conversie te draaien uit de webpagina! In deze blog vertel ik jou welke elementen dit zijn.

Primaire informatie (boven de Fold)

De Fold is het eerste en bovenste gedeelte van een website. Alles wat daaronder komt noemen we onder de Fold. Zorg er dus goed voor dat de belangrijkste informatie bovenaan de webpagina geplaatst word!

Titel

Een pakkende titel is enorm belangrijk. Deze bepaalt namelijk of de bezoeker op de pagina wilt blijven en verder wilt lezen, of dat hij/zij de pagina wegklikt. Laat daarom kort & bondig weten waar de pagina om draait en maak van de titel geen langdradig verhaal. Zo is de titel op mijn homepagina “Websites, drukwerk & strategie!” Ik laat dus kort weten wat ik doe, en wat voor diensten ik lever.

Subtitel

De subtitel of ondertitel kan daarentegen ietwat langer zijn en wat dieper op de materie in gaan. Niet alleen de bezoeker leest deze, maar ook Google en zal de inhoud van je subtitel daarom ook meenemen in de zoekmachine ranking! Zorg er daarom voor dat je goed bedenkt waar je bedrijf over gaat en wat je wilt overbrengen.

Een Call to Action

Een Call to Action is een button of knop die de bezoeker moet verleiden om een actie te maken. dit kan te maken hebben met een actie die je hebt lopen voor je bedrijf maar het kan ook gaan om het downloaden van een e-book of het kopen van een product! Calls to action’s werken ook enorm goed op online advertenties die getoond worden op zoekmachines zoals Google!

Voorbeelden van een CTA (Call to Action) kunnen zijn;

  • Klik hier
  • Download ons e-book
  • Bekijk onze nieuwe collectie
  • Volg ons op Social Media

Vaak werkt het ook om emotie op te wekken bij de bezoeker om ze nog meer te motiveren om te klikken op de Call to Action!

Maakt u nog geen gebruik van Social Media? Begin daar dan gelijk mee, want je kunt er enorm veel mensen mee bereiken. U kunt namelijk uw Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIN

Secundaire informatie (Onder de Fold)

Hier komt de overige informatie. Dit kan wat minder visueel getoond worden, de bezoeker is namelijk vanaf dit punt al geïnteresseerd in uw dienst of product.

Kenmerken van het product

Laat weten wat uw dienst of product zo speciaal maakt. Waarom is het beter dan wat er al op de markt is en waarom zou de bezoeker dit product nodig moeten hebben?

Meer laten zien van uw dienst of product

Laat hier iets visueels zien aan de bezoeker zoals een afbeelding, video of .gif om de aandacht te trekken.

FAQ (Frequently Asked Questions) of veel gestelde vragen

De bezoeker kan gelijk met vragen komen over het product of dienst, door alvast een FAQ sectie te plaatsen waar de meest gestelde vragen in staan, kun je de potentiële klant al helpen door de meest gestelde vragen al te tonen.

Accordeon HTML
Dit is een akkordeon, bron: W3Schools

Door middel van een accordeon kun je veel ruimte besparen en het is interactief, wat ook leuk is voor de lezer van de webpagina. De vragen kun je plaatsen in de “section” gedeeltes en de antwoorden komen te voorschijn wanneer je op de plusjes drukt. Wanneer je daarna op het min icoon klikt, klapt deze weer in.

Tweede Call to Action

Met deze Call to Action kun je de bezoeker zeker weten over halen om van een bezoeker een klant te maken want alle benodigde informatie is vernoemd. Zorg er dus goed voor om een pakkende Call to Action te bedenken.

Extra tekst over uw bedrijf

Deze tekst is meer voor SEO doeleinde. Laat goed weten waar uw bedrijf goed in is en welke dienst u verleend. Maak gebruik van een uitgebreid vocabulaire en probeer zoveel mogelijk verschillende kernwoorden te gebruiken die passen in uw niche.

Wat moet er in een landingspagina komen te staan?
Elementen van de perfecte landingspagina!

Facebook
Email
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Ook leuk om te lezen!