Elk jaar komen er natuurlijk weer nieuwe trends om de hoek als het gaat om webdesign en realisatie, daarom vertel ik jou in deze blog welke belangrijke website functies jij terug moet zien op je website!
Google Analytics
Google Analytics helpt jou bepaalde inzichten te hebben. Zo kun je zien hoeveel mensen jouw website of webpagina bekeken hebben, hoelang iemand jouw webpagina heeft bekeken, de bounce rating bekijken (een goede bounce rate hangt af van wat voor website je hebt. )
- 40-60% Content sites.
- 30-50% Leadgeneratiesites.
- 70-98% Blogs.
- 20-40% E-commerce.
- 10-30% Online diensten.
- 70-90% Landingspagina’s.
En je kunt zien vanaf welke apparaten je het meest bezocht wordt. Met deze informatie kun jij je eventueel aanpassen op je bezoekers en nog beter zien te scoren op Google!
Contactformulieren
Door een contactformulier te hebben op jouw website, kan een bezoeker gemakkelijk contact met je opnemen! Zo kun je met Elementor gemakkelijk een contactformulier bouwen waarbij alle berichten direct in jouw e-mailbox binnenstromen. Ook kun je alle berichten die je ontvangt terugvinden in je WordPress dashboard.
Tip: Door gebruik te maken van reCAPTCHA kun je de binnenkomst van spam verminderen!
Links naar Social Media
Door verder te linken naar je social media kanalen, heb je er gelijk weer een paar externe links bij, dit vind Google ook al prettig! Ook je bezoekers kunnen natuurlijk weer veel terugvinden op jouw social media. Waar je bedrijf zich mee bezig houdt, aankomende of afgeronde opdrachten, of gewoon naar je eigen sociale kanaal. Op elk kanaal kun je ook weer verschillende content verwachten.
- Linkedin: Serieuze content / links naar blogs
- Instagram: Foto’s en korte video’s
- Facebook: Nieuws / updates en eventueel shopping pagina’s
- Youtube: Videocontent, informatieve video’s en tutorials
Geef je bezoekers dus die extra informatie, zodat je die bezoeker om kan zetten naar een klant!
Blog functie
Dit zul je ongetwijfeld al eens gehoord hebben.. Bloggen is de meest belangrijke vorm van content. Dat komt omdat je een blog met tekst schrijft, en dat is nou iets wat Google erg prettig vind! Google kan dit namelijk herkennen en er de waarde van inzien. Je gaat namelijk ook gebruik maken van kernwoorden, dit zijn woorden die enorm belangrijk zijn binnen de niche waar jouw bedrijf onder valt! Verkoop jij bijvoorbeeld schoenen, dan zul je vaak woorden als “ergonomische zolen of sneakers” gebruiken. Door verschillende blogs te schrijven binnen jouw niche, zal Google herkennen dat jouw website waarde biedt en je hoger plaatsen in de rank lijsten van Google!
SEO tool
Een bekende SEO tool is Yoast SEO, een plugin als deze kan jouw precies vertellen wat er nog mist op jouw webpagina of blog. Ook kun je nog eens extra variabele invullen over je blog of pagina om nog beter te scoren op Google.
Alle rode bolletjes geven aan wat er nog mist, de oranje bolletjes wat er beter kan, en de groene bolletjes geven aan dat je het al hebt verwerkt en goed hebt gedaan. Dat is ook wel eens leuk om te horen!